Dobre praktyki w rekrutacji

Trudno odpowiedzieć jak ma wyglądać idealna oferta pracy, często zaważą tu indywidualne upodobania, od szaty graficznej do doboru słów, a także kreatywności odbiorcy. Z pewnością będzie tu też miała znaczenie...
19 września, 2023
Dobre praktyki w rekrutacji

Trudno odpowiedzieć jak ma wyglądać idealna oferta pracy, często zaważą tu indywidualne upodobania, od szaty graficznej do doboru słów, a także kreatywności odbiorcy. Z pewnością będzie tu też miała znaczenie branża, jednak na przestrzeni lat wypracowaliśmy pewien standard, który warto zachować, gdyż pomoże on rekruterowi w przyspieszeniu procesu rekrutacyjnego, a kandydatowi w zdobyciu niezbędnych informacji, które zadecydują o podjęciu decyzji o aplikowaniu na dane stanowisko lub odrzuceniu takiej oferty.

Przygotowując ofertę musimy pamiętać, że to pierwszy etap procesu rekrutacji i dla kandydata będzie to także zapewne pierwszy moment kontaktu z daną firmą. Forma ofert pracy oraz jej treść tworzą wizerunek firmy w oczach kandydata. Poprzez informacje zawarte w ofercie zwracamy się bezpośrednio do kandydata, chcemy wzbudzić jego zainteresowanie, a następnie chęć podjęcia współpracy z naszą firmą. 

Jeśli więc przygotowujecie oferty pracy, pod koniec tego procesu, postarajcie się spojrzeć na swoje ogłoszenie rekrutacyjne z perspektywy kandydata i odpowiedzieć na kilka absolutnie podstawowych pytań:

  • Czy jest ono czytelne? (Zarówno jeśli chodzi o treść, jak i prezentację graficzną)
  • Czy właściwie prezentuje Twoją firmę jako przyszłego pracodawcę?
  • Czy zawiera wszystkie niezbędne informacje, których potrzebuje kandydat, aby rozważyć Twoją ofertę?

Jeśli odpowiedź na powyższe pytania będzie brzmiała TAK, to kolejnym krokiem może być już promocja oferty. Tu jednak należy pamiętać, aby wszystkich kandydatów traktować z należytym szacunkiem i uwagą, bo bez względu na to, czy opublikujesz swoją ofertę w serwisie rekrutacyjnym, czy też w mediach społecznościowych, kandydat nadal będzie potrzebował wszystkich niezbędnych informacji zanim zdecyduje się na nią aplikować.

Ważne więc jest, aby zawrzeć w niej poniższe elementy:

  • KTO rekrutuje (nazwa firmy),
  • GDZIE mieści się siedziba firmy i/ lub docelowe miejsce pracy, 
  • KONTAKT (nr telefonu i/lub adres e-mail),
  • WYMAGANIA,
  • ZAKRES OBOWIĄZKÓW,
  • CO OFERUJEMY kandydatowi,
  • WYNAGRODZENIE czyli czynnik często decydujący i motywujący do zmiany pracy.

Mając na uwadze dobro marki pracodawcy, pamiętajmy także, że nie należy publikować ofert w trybie anonimowym. Otwarta komunikacja i chęć przedstawienia się potencjalnemu kandydatowi jest zdecydowanie korzystniejsza i już na początku procesu budzi nasze zaufanie.

Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki będą pomocne.

Życzymy udanych rekrutacji!

Udostępnij ten artykuł

Powiązane artukuły

Brak powiązanych artykułów